07 Eylül 2012

OKULUMUZDA İLK YILLAR PROGRAMI (PYP)

Sayın Velilerimiz,
2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı’na başlarken sizlere bu yılki hedeflerimiz ve sizlerden beklentilerimizle ilgili bilgi vermek istiyorum.
Okulumuz 2008 yılında Aday Okul statüsü ile uygulamaya başladığı ( IBPYP) İlk Yıllar Programı’nı 7 Şubat 2012 tarihinde otorize olarak IB Dünya Okulu statüsü ile uygulamaya devam etmektedir.

Bu eğitim öğretim yılı için hedeflerimiz;
• IBO yetkilileri tarafından gerçekleştirilen Onay Ziyareti sonrasında aldığımız rapordaki öneriler ışığında uygulamalarımızı geliştirmek,
• Geçen yıl da olduğu gibi etkili ölçme değerlendirme çalışmalarımızla; öğrencilerimize düzenli geribildirimde bulunarak onların ihtiyaçları ve yetenekleri doğrultusunda gelişmeye devam etmelerini sağlamak,
• Öğrencilerimizin IB Öğrenen profili özelliklerini içselleştirerek sergilemelerini, olumlu tutumlar, kavramsal anlayışlar   geliştirmelerini sağlamak,
• Araştırma, sosyal, iletişim, düşünme ve özyönetim becerilerini geliştirmek,
• Akademik, sosyal, duygusal, fiziksel anlamda gelişimlerini sağlamaktır.

Bu hedeflerimizi gerçekleştirmemizde okul topluluğunu oluşturan öğretmen, öğrenci ve siz velilerimizin işbirliği yapmasının çok önemli olduğunuz düşünüyoruz. Bu nedenle,  programımızı nasıl destekleyebileceğiniz konusunda önerilerimizin de olduğu bir PYP Veli Bilgilendirme Kitapçığı hazırladık. Aşağıdaki bağlantıdan erişebileceğiniz kitapçığımızı okumanızın ve önerilerimizi hayata geçirmenizin öğrencilerimizin gelişimlerine katkısı olacağını düşünüyoruz. 

ISTEK BARIŞ ANAOKULU VE ISTEK BARIŞ İLKOKULU'NDA PYP - VELİ BİLGİLENDİRME KİTAPÇIĞI 2012 - 2013
http://www.youblisher.com/p/419148-ISTEK-BARI-ANAOKULU-VE-ISTEK-BARI-LKOKULU-NDA-PYP-VEL-B-LG-LEND-RME-K-TAPCIGI-2012-2013/

ISTEK BARIS PRE-SCHOOL AND PRIMARY SCHOOL PYP PARENT HANDBOOK 2012 - 2013
http://www.youblisher.com/p/419146-ISTEK-BARIS-PRE-SCHOOL-AND-ISTEK-BARIS-PRIMARY-SCHOOL-PYP-PARENT-HANDBOOK-2012-2013/

Hizmetiçi Eğitim Çalışmalarımız sırasında revize ederek son halini verdiğimiz 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Sorgulama Programımıza aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz.
http://www.youblisher.com/p/420295-ISTEK-BARIS-ANAOKULU-VE-ISTEK-BARIS-LKOKULU-2012-2013-SORGULAMA-PROGRAMI/

Sınıf düzeyinde işlenecek sorgulama ünitelerinin ayrıntılarını ve tarihlerini de bu programda bulabilirsiniz. Ünitelerimiz sonunda sizlere ileteceğimiz Eylem Geribildirim Formları aracılığıyla, çocuğunuzun ünite sırasındaki davranış değişiklikleri, hayata geçirdiği yeni tutumlarla ilgili gözlemlerinizi bizlerle paylaşmanızı isteyeceğiz. Geribildirimleriniz programımızı geliştirmemiz için önemli araçlar olduğundan bu konudaki paylaşımlarınızı bekliyoruz.

Yeni eğitim öğretim yılının sağlıklı, başarılı,  huzurlu bir yıl olması dileklerimle,
Ceni Alpanda
PYP Koordinatörü
İSTEK Barış Anaokulu İSTEK Barış İlkokulu